onsdag 13 januari 2010

Havet - livsuppehållande för planeten - för oss


Har precis tittat på en helt fantastisk video på datorn. Skulle vilja se den i storfilm eftersom mycket var undervattensbilder. Jag är helt såld på undervattenslivet Har själv inga större egna erfarenheter. Har snorklat en del i Egypten och lite utanför Dominikanska Republiken. det jag såg under ytan i Egypten fick mig att gråta av lycka och glädje i cyklopögat...:-). Hissnande vackert, verkligen hissnande vackert!

Jag är uppvuxen med havet i mina ådror, och hade en ambition att bli marinbiolog eftersom jag ville bli valforskare. Nu har jag inte blivit det, men forskar, utan titeln, så mycket jag hinner och orkar. Tar in information och kunskap om vatten, hav och fiskefrågor i en aldrig avstannande osmos.

Jag tittade som liten på alla Costeaufilmer som gick på TV och lånade alla hans böcker på biblioteket.

Mitt hjärta, hela mitt hjärta, finns i havet. "Under ytan finns svaren på alla era frågor" sade en vis gammal man till mig en gång.

Jag fortsätter att leta efter de svaren och under tiden skulle jag bli så glad om ni vill avsätta 15 minuter av er tid och titta på denna underbara film, lyssna på detta oerhörda budskap och LEVA HAVET!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar